Fabrika “Sojaprotein” iz Bečeja podiže “lestvicu” u preradi popularne uljarice. Diktiraju svetske “trendove” u preradi i ozbiljno konkurišu kolegama iz EU i SAD. Srbija, zahvaljujući ovoj fabrici, soju ne izvozi kao sirovinu nego kao proizvod visoke finalizacije. Zahvaljujući neprestanom ulaganju i saradnji sa naukom, stručnjaci ove fabrike, jedinstvene u Evropi po raznovrsnosti asortimana najšire primene, diktiraju svetske “trendove” u preradi soje i uspešno konkurišu ne samo kolegama iz EU, nego i najvećim proizvođačima soje iz Amerike. “Sojaprotein” iz Bečeja, fabrika koja posluje u sastavu “Viktorija grupe”, zapošljava gotovo 400 ljudi i godišnje preradi više od 200.000 tona sojinog zrna sa srpskih njiva. Proizvode plasira u preko četrdeset zemalja, a pre svega u EU gde odlazi oko 90 odsto ukupnog izvoza. Kako naglašava Siniša Košutić, njen direktor, osvajanje novih tržišta se nastavlja kroz izvoz u zemlje severne i zapadne Afrike, Bliskog istoka, ali i Južnu Koreju...
Fabrika “Sojaprotein” iz Bečeja podiže “lestvicu” u preradi popularne uljarice. Diktiraju svetske “trendove” u preradi i ozbiljno konkurišu kolegama iz EU i SAD
Srbija, zahvaljujući ovoj fabrici, soju ne izvozi kao sirovinu nego kao proizvod visoke finalizacije. Zahvaljujući neprestanom ulaganju i saradnji sa naukom, stručnjaci ove fabrike, jedinstvene u Evropi po raznovrsnosti asortimana najšire primene, diktiraju svetske “trendove” u preradi soje i uspešno konkurišu ne samo kolegama iz EU, nego i najvećim proizvođačima soje iz Amerike.
“Sojaprotein” iz Bečeja, fabrika koja posluje u sastavu “Viktorija grupe”, zapošljava gotovo 400 ljudi i godišnje preradi više od 200.000 tona sojinog zrna sa srpskih njiva. Proizvode plasira u preko četrdeset zemalja, a pre svega u EU gde odlazi oko 90 odsto ukupnog izvoza. Kako naglašava Siniša Košutić, njen direktor, osvajanje novih tržišta se nastavlja kroz izvoz u zemlje severne i zapadne Afrike, Bliskog istoka, ali i Južnu Koreju.
- “Sojaprotein” je najveći neto izvoznik Srbije u prehrambenom sektoru, i ove godine očekujemo dalji rast izvoza kao efekat investicija koje smo realizovali u prethodnom periodu - isiče Košutić. - Planiramo da nastavimo ulaganja u unapređenje i pojeftinjenje proizvodnje, kako bismo mogli da zadržimo lidersku poziciju u proizvodnji sojinih proizvoda višeg stepena prerade. U renoviranje najstarije linije u fabrici i povećanje energetske efikasnosti biće ove godine uložena značajna sredstva.
Unapređenje energetske efikasnosti, objašnjava Košutić, podrazumeva nabavku dodatnih kotlova koji kao energent koriste biomasu.
- Dobijanje energije za proizvodnju od poljoprivredne biomase značajno doprinosi našoj konkurentnosti - dodaje Košutić. - Novi kotao, koji ćemo instalirati ove godine, zaokružiće ovu priču i omogućiće nam da, uz kvalitet, konkurentima pariramo i nižom cenom proizvoda.
Proizvodi od soje iz Srbije, objašnjava Košutić, u odnosu na proizvode iz Severne i Južne Amerike, imaju veliku prednost jer se prerađuje NON-GMO soja.
- Naši kriterijumi za prijem soje devet puta su oštriji od onih u EU - ističe Košutić. - Samim tim, i naši proizvodi, kako oni za ljudsku ishranu, tako i oni za ishranu životinja, među najkvalitetnijima su u svetu. Posebno smo ponosni na liniju za tradicionalne sojine proteinske koncentrate, u koju smo, pre tri godine, uložili 20 miliona evra. Ovi proizvodi visokog stepena prerade koriste se u različitim granama prehrambene industrije, ali i ishrani životinja, na primer u stočarstvu, kao zamena za mleko u ishrani teladi i prasadi. U ovom segmentu planiramo i dalju specijalizaciju, u pravcu proširenja proizvodnje na funkcionalne sojine koncentrate, čime bismo postali jedini proiozvođač u Evropi sa ovakvom kompletnom ponudom.
Standardi
U “Sojaproteinu”, kako bi odgovorili izazovima izvoza na sva zahtevna tržišta, implementirani su brojni standardi kvaliteta. Među sertifikatima ISO 9001, ISO 22000, ISO 14001, OHSAS 18001, HACCP, GMP+, ISCC, KOŠER, HALAL i Dunav Soja, posebno mesto zauzima sertifikat o sledljivosti porekla i očuvanju genetske čistoće - IP Non-GMO.